تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

پروژه مدار الکترونیک

فروشگاه مدارپروژه الکترونیک


مدار مولد ولتاژ منفی متغیر با ۵۵۵


ای سی 555 به صورت یک مولتی ویبراتور آستابل بسته شده است, در نتیجه در خروجی خود (پایه 3) یک موج مربعی ایجاد می کند. زمانی که خروجی ای سی 555 مثبت است خازن 22uF از طریق دیود D1 شارژ می شود و در نتیجه ولتاژ مثبتی به خروجی مدار نمی رود. زمانی که خروجی ای سی 555 منفی است (صفر است) خازن 22uF از طریق دیود دیگر (D2) دشارژ می شود و خازن 33uF را شارژ می کند که در نتیجه در خروجی یک ولتاژ منفی دریافت می کنیم.

دقت کنید که ولتاژ خروجی مدار حدود 2 ولت از ولتاژ ورودی کمتر است. یعنی اگر به ورودی مدار ولتاژ مثبت 5 ولت اعمال کنید در خروجی ولتاژ حدود منفی 3 ولت دریافت می کنید. به عنوان مثال اگر در خروجی مدار نیاز به ولتاژ منفی 9 ولت دارید, باید به ورودی ولتاژ مثبت 11 ولت اعمال کنید. همچنین به این نکته توجه کنید که جریان خروجی این مدار محدود می باشد و برای پروژه هایی که نیاز به ولتاژ منفی با جریان پایین دارند مناسب می باشد. یک PCB مناسب نیز برای مدار بالا طراحی شده 


مبلغ واقعی 110,000 تومان    1% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 108,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 47


پروژه و مدار الکترونیک