تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

پروژه مدار الکترونیک

فروشگاه مدارپروژه الکترونیک


پروژه ریموت کنترل مادون قرمز با avr


می­خواهیم با استفاده از سنسورهای فرستنده و گیرنده مادون قرمز یک کنترل از راه دور 12 کانال طراحی کنیم. بطوری که ریموت کنترل دارای یک صفحه کلید ماتریسی باشد و بتوان با فشار دادن هر کدام از کلیدها رله مربوط به آن کلید را در گیرنده روشن و یا خاموش کرد. همچنین سیستم دارای رمز گذاری و آدرس دهی می باشد و دکمه های کنترل از راه دور دیگر روی آن تاثیری نخواهد داشت.

 

اهداف:

هدف از این پروژه آشنایی با یکی دیگر از امکانات میکروکنترلرهای AVR و همچنین امکان استفاده از سنسورهای مادون قرمز برای کنترل لوازم برقی تعیین می­گردد.

 

طراحی:

میکروکنترلرهای AVR دارای دستورات آماده جهت استفاده از سنسورهای مادون قرمز برای ارسال و دریافت DATA می­باشند. در داخل راهنمای خود برنامه BASCOM مداری بصورت شکل زیر برای استفاده از دیود مادون قرمز معرفی شده است. در این مدار از خروجی OC1A میکروکنترلر کدهای مربوطه خارج شده و توسط ترانزیستور PNP تقویت شده و از طریق دیود مادون قرمز در محیط منتشر می­شوند.

 

همچنین برای دریافت امواج مادون قرمز در داخل برنامه BASCOM یک گیرنده مادون قرمز معرفی شده است، که همان گیرنده سه پایه مادون قرمز موجود در داخل تلویزیون پارس به شماره TSOP1238 می­باشد. البته بجای این سنسور از سنسورهای سه پایه موجود دیگر نیز می­توان استفاده کرد. ولی طبق آزمایشات انجام شده سنسور معرفی شده از بیشترین کیفیت برخوردار می­باشد، بطوری که هنگام استفاده از این نوع سنسور مدار کنترل از راه دور دارای بردی بیش از 10 متر خواهد بود. در شکلهای زیر ترتیب پایه ها و طریقه اتصال به میکروکنترلر نشان داده شده است.

 

ترتیب پایه ها و بلوک دیاگرام سنسور TSOP1238:

طریقه اتصال به میکروکنترلر:

 

با خرید این محصول تمام اطلاعات مربوط به فرستنده و گیرنده شامل برنامه میکروکنترلر ، مدار شماتیک، نقشه PCB و توضیحات برنامه ها بصورت یک فایل فشرده در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 


مبلغ واقعی 110,000 تومان    1% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 108,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 82


پروژه و مدار الکترونیک